Akcesoria mocujące ładunek. Do mocowania ładunku oferujemy różne akcesoria, które są szeroko stosowane w transporcie drogowym i kolejowym jako zabezpieczania w czasie transportu. Uniemożliwiają ewentualne zniszczenie i uszkodzenie ładunku. Dzięki ich zastosowaniu transport będzie bezpieczny i nie będzie powodował zagrozenia dla innych użytkowników na drodze publicznej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odciągi łańcuchowe zgodne z normą PN-EN 12195-3 Odciągi łacuchowe potocznie zwane napinaczami łańcuchowymi są szeroko stosowane w transporcie samochodowym i kolejowym do zabezpieczania ciężkich maszyn i elementów w czasie transportu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
System jednoczęściowy ZRS z certyfikatem
Współczynnik bezpieczeństwa 2. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
System wieloczęściowy
Długość łańcucha na życzenie może mieć dowolną wartość. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dobór systemu mocowania Mocowanie ładunków na samochodach ciężarowych:
Wartości w tabeli odpowiednio: nie uwzględniające/uwzględniajace tarcie poślizgowe z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,3. Odpowiada to tarciu suchego drewna po płaszczyźnie stalowej. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 25°÷45°. W przypadku, gdy rzeczywiste kąty mocowania wykraczają poza podany zakres, konieczne jest zapewnienie bezpiecznego zamocowania poprzez zastosowanie: dodatkowych łańcuchów, mocniejszch łańcuchów, klinów zabezpieczających, mat antypoślizgowych. Mocowanie pojazdów kołowych i gąsienicowych na naczepach niskopodwoziowych:
Wartości w tabeli odpowiednio z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,2 dla kół pojazdu mocowanego i μ=0,33 dla gąsienicy pojazdu mocowanego. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 20°÷45° a kąt α=10°÷45°. Transportowany pojazd ma włączony pierwszy lub wsteczny bieg oraz włączony jest hamulec postojowy. Właściwe użycie klinów może zwiekszyć dopuszczalną wagę mocowanego ładunku. Mocowanie pojazdów kołowych i gąsienicowych na wagonach kolejowych :
Wartości w tabeli odpowiednio z przyjętym współczynnikiem tarcia μ=0,2 dla kół pojazdu mocowanego i μ=0,33 dla gąsienicy pojazdu mocowanego. Kąt β powinien się zawierać pomiędzy 20°÷45° a kąt α=10°÷45°. Transportowany pojazd ma włączony pierwszy lub wsteczny bieg oraz włączony jest hamulec postojowy. Właściwe użycie klinów może zwiekszyć dopuszczalną wagę mocowanego ładunku.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transportowe pasy ściągające zgodne z normą PN-EN 12195-2 Pasy mocujące służą do zabezpieczania przewożonego ładunku. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transportowe pasy ściągające jednoczęściowe
dwuczęściowe
Dopuszczalne obciążenie w poszczególnych przypadkach
Zakończenie transportowych pasów ściągających
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akcesoria do mocowania ładunku Listwa kotwiczna Drążek rozporowy Napinacz grzechotkowy z hakami skracającymi
Materiał wykonania napinacza w klasie 8. Napinacz śrubowy
Materiał wykonania napinacza w klasie 8. Do mocowania i umieszczania ciężkich ładunków na samochodach i pociągach. Do podnoszenia dostępny również z dodatkowym łańcuchem zabezpieczającym. Punkt mocujacy AOW
Materiał wykonania w klasie 8. Do przyspawania na częsciach maszyn lub ciężarówki. Idealny do podczepiania haków i mocowania. Może być obciążany we wszystkich kierunkach. Zwracać uwagę na spawy mocujące. Punkt mocujacy AOR
Materiał wykonania w klasie 8. Do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki. Idealny do podczepiania haków i mocowania. Może być obciążany we wszystkich kierunkach. Wyposażony w gwint metryczny. Uwaga : element do którego będą montowane punkty, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Punkt mocujacy LAT DSS
Materiał wykonania w klasie 8. Zastosowanie do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki a następnie ich podnoszenia lub mocowania. Obraca się o 360°, przechyla o 180°. Wyposażony w gwint metryczny. Może być obciążany w 100% nośności pod kątem i w poprzek osi śruby. Uwaga : element do którego będą zamontowane uchwyty, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Punkt mocujacy LAT DSR
Materiał wykonania w klasie 8. Zastosowanie do podnoszenia i mocowania elementów lub całych maszyn. Właściwości takie jak poprzedniego: obraca się o 360° i przechyla o 180°. Wyposażony w gwint metryczny. Może być obciążany w 100% nośności pod kątem i w poprzek osi śruby. Uwaga : element do którego będzie zamontowany punkt, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Punkt mocujacy PLAW
Materiał wykonania w klasie 8 o podwyższonej wytrzymałości. Do przykręcania do częsci maszyn lub naczepy ciężarówki. Obraca się i przechyla. Wyposażony w gwint metryczny. Element do którego będą montowany uchwyt, powinien być sprawdzony pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Tabela współczynników nośności punktów mocujacych w zależności od przyjętego shematu mocowania:
Obliczanie: jesli zastosujemy 1 punkt z nośnością 1t i wg. drugiego schematu podniesiemy element o masie 2 tony a za pomocą zawiesia 4-cięgnowego przy wartości kąta β w przedziale do 45° to podniesiemy materiał o masie 2,1 tony. Uwaga: elementy do których będą montowane punkty podwieszenia, powinny być sprawdzone pod względem wytrzymałości na dane obciążenie. Śruba byś wkręcona w 100% w trzpień.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LC - zdolność mocowania jest to najwyższa siła, dla której pas może zostać użyty przy mocowaniu w układzie prostym czyli od punktu do punktu jako odciąg,
np. LC 5000 daN, to 10 000 daN przy opasaniu. Pas nie powinien być napinane do maksymalnej siły LC. Minimalna wielość napięcia osiągana przy pasach wynosi ok. 10%.
|